Næste projekt: Prag Udflugter – http://www.prag-udflugter.dk

Jeg har i lang tid koncentreret mig om Praha Expert – accommodation in apartments in Prague – og med et vist held, selv om jeg langt fra har nået de ønskede resultater endnu. Men SEO tager tid, og engang imellem må man også bare vente på, at indsatsen bærer frugt. Det sker ikke fra den ene dag til den anden. Og er man for ivrig, risikerer man at komme i Googles skammekrog, den såkaldte “sandbox”.

Så nu vil jeg koncentrerer mig lidt om Prag Udflugter – ture i Prag med dansktalende guider.

I den seneste GoogleRank opdatering befandt denne hjemmeside sig på samme niveau som tidligere, nemlig PR3. Ikke så ringe igen, men der er rum for forbedring.

Prag Udflugter var mit første SEO projekt. Jeg havde købt en (dyr) e-bog, og den var fuld af gode råd om opbygning af SEO-venlige hjemmesider. Så den fulgte jeg et langt stykke hen ad vejen, hvilket var en spændende og lærerig proces. Jeg lagde især vægt på onsite optimering og har i en vis grad forsømt offsite optimering, altså især linkbuilding. Alligevel har jeg haft held til at opnå gode resultater. Mit første mål var ca. 30 unikke besøgende om dagen, og det nåede jeg ret hurtigt. For øjeblikket ligger siden med omkring 60 unikke besøgende om dagen, hvilket er tilfredsstillende. Men en tidligere kollega sagde ofte “Stilstand er tilbagegang”, og det har han i og for sig ret i. Så nu vil jeg forsøge at forbedre resultaterne med de to centrale områder for øje:

  1. Jeg vil have flere daglige besøgende på siden – gerne omkring 100 stk i sæsonen. Det vil jeg bl.a. gøre ved at styrke fokus på de søgeord, der ikke rangerer højt i Google endnu. Og jeg vil finde på flere søgeord, som kan være relevante – men relevante SKAL de være, for ellers kan jeg ikke opnå nr. 2 på denne liste (høj konverteringsfrekvens). Det er ikke et mål i sig selv at få mange klik, hvis de er fra mennesker, der ikke er interesserede i det, jeg gerne vil tilbyde med hjemmesiden.
  2. Jeg vil forsøge at forbedre sidens konverteringfrekvens – det er et indviklet ord for, at jeg vil have flere af sidens besøgende til rent faktisk at handle i butikken. Jeg må se på, hvilke former for overtalelse, jeg kan bruge for at overbevise gæsterne om, at de vil have stor glæde af en eller flere udflugter. Jeg ved, jeg har gode varer på hylderne, og jeg tror på, at kundernes Prag rejse bliver bedre, hvis de tager på vores guidede ture i Prag. Så jeg må forsøge at gøre det mere indlysende, at man skal bestille en tur

Strategien for ovenstående vil være følgende:

Jeg vil følge udviklingen nøje i Rank Tracker, og jeg håber at kunne tilvejebringe en stigning i antallet af gæster på 25% i løbet af de næste 6 uger – lige i tide til at få bedre glæde af de mange potentielle kunder i sommerferien. Jeg vil desuden følge nøje med i statistikkerne på Google Analytics, som er en guldgrube til information om de besøgende på ens hjemmeside – og i øvrigt også om ens konverteringsfrekvens er i bedring.

Jeg vil orientere om forløbet her på siden

Did you enjoy this post? Why not leave a comment below and continue the conversation, or subscribe to my feed and get articles like this delivered automatically to your feed reader.

Comments

No comments yet.

Leave a comment

(required)

(required)