Dét betyder mobilvenlighed for SEO

Det vil med al sandsynlighed være et stort plus for din SEO, hvis din side er mobilvenlig. Som brugere er vi nemlig meget begejstrede for at kunne tilgå sider på telefonen – hvor som helst og når som helst – uanset om det gælder et spil Vikinglotto eller læsning af en nyhed.

Mobilvenlighed er i høj grad efterspurgt i dag, og det gælder faktisk stort set alle sites. Det er bare en fordel, hvis man kan benytte telefonen til at gå online. Når alt kommer til alt, har vi den jo som regel lige ved hånden.

Vikinglotto på mobilen

Ét af de steder, hvor vi ser, at mobilvenlighed er blevet utrolig vigtigt i løbet af de sidste år, er på platforme for online spil. Det kan være en stor fordel, at man kan udvælge sine tal til Vikinglotto, når man sidder i toget, eller man har et roligt øjeblik på en café.

Vikinglotto er Europas første multinationale lotteri, og det har rødder helt tilbage til 1993. Historien er altså langt længere end for fx Euromillion. Dette lotteri blev først lanceret i 2004, hvorefter Eurojackpot kom til i 2013.

Vikinglotto er et ganske simpelt spil, som alle kan være med til, og som mange holder af. Det går simpelthen bare ud på at gætte hvilke tal, der vil blive udtrukket i lotteriet. Så er det spændende, om man har valgt rigtigt – det kan man finde ud af klokken 21 onsdag aften, hvor resultatet bliver offentliggjort.

Det er en fordel at kunne spille Vikinglotto på mobilen, fordi man ikke er bundet til dén lokation, hvor éns computer befinder sig. Det giver en høj grad af frihed, som mange danskere værdsætter. Og af samme grund kan mobilvenlighed vise sig at få den organiske trafik til siden til at stige.

Mobilvenlighed giver organisk trafik

Når mobilvenlighed er et plus for SEO, er det netop fordi, det får den organiske trafik til at stige. Når man tilbyder brugerne noget, der har værdi for dem, er der en større chance for, at de klikker sig ind på éns side. Og det kan være afgørende for salget.

Man kan imødekomme brugerne på to måder, når det kommer til mobilvenlighed: For det første kan man sørge for, at éns hjemmeside er mobilvenlig. Det vil sige, at designet ser godt ud på mobilskærmen. Man kan også udvikle en app, som er skræddersyet til telefonen.