Sådan bruger Zalando.dk rabatkoder og gavekort som markedsføring

0
283
Sådan bruger Zalando.dk rabatkoder og gavekort som markedsføring

Hvordan skal en virksomhed markedsføre deres produkter? Til det spørgsmål kommer et hav af svarmuligheder. Her hyldes den helt store og relativt nye spiller – SEO.

SEO kan bruges til næsten alt, da artiklerne kan skrives om nærmest alt. Derved fungerer det som promovering af alt det, eventuelle kunder i fremtiden vil søge efter.

Når Zalando.dk vælger at stille rabatkoder til rådighed for deres kunder, eller når Avast laver et gratis antivirusprogram, er SEO en fantastisk mulighed for promoveringen af henholdsvis Avast og Zalando.

Alle ønsker en rabat – uafhængig af varen

Når det gælder handel, om det så er online eller analogt, bliver kunden glad for en rabat.

Det er mere besværligt at få en rabat på en vare, hvis varen købes online. Der har den fysiske handel måske en fordel, for de kunder der elsker at prutte om prisen.

Med online handel er muligheden altså en smule begrænset, dog er det en af de eneste begrænsninger, når også butiksmedarbejderens ringe mulighed for rabat tages in mente.

Online er det dog kommet flere virksomheder for vane, at de kan udlodde rabatkoder. Her er det altså Zalando.dk, hvor du kan få rabatkoden her.

En rabatkode bliver brugt ved, at du indtaster koden, inden du afslutter din transaktion. På den måde kan Zalando.dk sørge for, at deres aktive bruger, som f.eks. skriver sig op til deres nyhedsbrev, får en rabat, de faktisk ønsker dig.

På linket kan du læse mere om, hvordan du får din rabatkode hos Zalando.dk.

Undgå falske koder og rabatter

Når det gælder kampen mod online virus og hacking, ser scenariet en smule anderledes ud. Her har Avast-Antivirus.dk valgt, at de ikke giver rabatkoder som Zalando, i stedet har de valgt at tilbyde et gratis antivirusprogram.

Det giver deres kunder mulighed for at tilgå deres program, uden at det skal koste dem en eneste krone. Det lyder måske ikke umiddelbart som en fantastisk markedsstrategi.

Men det giver virksomheden en masse good will, når deres online sikkerhed kan sikres gratis. Det er allerede en mulighed med gratis sikkerhed på diverse Windows eller Mac systemer, dog er de langt fra lige så effektive som Avasts gratis antivirusprogram.

Avast har visse tydelige fordele for dig som forbruger, når det gælder din sikkerhed mod hackere og virus, bl.a. derfor kan de vælge at give et gratis program til deres brugere, samtidig med at de selvfølgelig har stærkere programmer, hvis ønsket er en bedre sikkerhed.

SEO muliggør rabatkodens og gratisprogrammets værdi

Hvor skulle du læse om et gratis program eller en rabatkode, hvis du ikke modtager et nyhedsbrev eller besøger virksomhedens hjemmeside – det ville du givetvis ikke.

Derfor er SEO en fantastisk mulighed for promovering af disse forbrugergoder. En mulighed, der kommer ud til deres forbrugere, uden at virksomhederne skal betale annoncepenge.

Det giver dem en unik mulighed for at få deres produkter vist til forbrugeren og belyst som særlig gode og relevante. Derfor skal du benytte SEO på dine produkter. Det er billigt og ekstremt effektivt.