SEO er en disciplin, der indeholder mange ting. Det er ikke bare en enkel opgave, du kan løse på en formiddag, og så kan du gå videre med andre ting. Der er mange forskellige opgaver i søgemaskineoptimering. Nogle af dem kan alle gå til. Andre er noget sværere. Sikkert er det, at du ikke kommer til at ranke bedre på søgemaskinerne, hvis du intet foretager dig.

Lad os se på et eksempel og tage fat i nogle SEO-opgaver. Eksemplet kan være, at du ejer et online casino. Du vil gerne have lavet noget SEO, så du får flere kunder i butikken. Hvad kan du så gøre?

Skriv tekster

Du kan sørge for at få nogle tekster på din hjemmeside. Når der er tekst, så kan Google og de andre søgemaskiner nemmere finde siden. De har også flere indgange til den.

Tilbyder du en casino bonus i dit casino, kan du skrive nogle tekster, der fortæller om det.

Når du skriver SEO-tekster, skal du tænke i søgeord. Det er en hel videnskab at finde frem til de helt rigtige søgeord. Du kan dog gøre det mere enkelt og tænke på, hvilke ord dine potentielle kunder søger på. Casino-spillere vil gerne have bonusser, så de søger på ”casino bonus”. Måske søger nogle på ”casino velkomstbonus” eller andre lignende ting. Så kan du have en tekst med de søgeord, så de kan finde dit casino.

Få links

En anden gren i SEO-arbejdet er at få links fra andre hjemmesider. Det må meget gerne være nogle hjemmesider, som er relevante i forhold til din hjemmeside. Driver du et online casino, er det måske ikke så relevant at få et link på en hjemmeside om havearbejde og blomster.

Det er mere relevant med et link på en side som SlotsBandit.dk, som netop handler om online casinoer.

Der kan ligge noget arbejde i at få links. Du skal jo overtale andre hjemmesideejere til at linke til dig. Men benarbejdet betaler sig. Stille og roligt vil der komme flere besøgende på dit online casino, fordi du har bygget flere veje, der fører derhen. Flere links betyder flere mulige indgange, altså flere måder at finde din hjemmeside på.

Stop aldrig

Det måske vigtigste ved SEO er aldrig at stoppe. Du kan ikke på noget tidspunkt sætte dig ned og tænke, at du er færdig med dine SEO-opgaver. Det er en løbende proces. Det skal hele tiden vedligeholdes.

Internettet forandrer sig. Hjemmesider lukker ned. Nye kommer til. Søgemaskinerne ændrer i deres algoritmer. Og det hele påvirker din SEO. Nogle gange kan det være godt, andre gange kan det være katastrofalt dårligt.

Foretager du dig ikke noget, vil du langsomt rykke ned i søgemaskinerne. Du vil komme til at ranke dårligere og dårligere. Sker der en større forandring i en algoritme, kan det være, du rykker langt nedad på kort tid. Men holder du dig hele tiden i gang med SEO og arbejder for en bedre placering, så vil det lønne sig. Du kan holde din placering eller – hvis du gør et godt stykke arbejde – rykke opad.