Ny virksomhed? Sådan bliver du synlig online

I det moderne medielandskab, så kan det være utroligt svært at få markedsført sig selv – der er så mange forskellige firmaer og ydelser på nettet, at det kræver sin mand at sørge for, at man får den rigtige opmærksomhed. Denne kan da også være svær at få – du skal ikke bare promovere din hjemmeside blandt vennerne og på de sociale medier, men du skal være opmærksom på meget mere. Hvis du gerne vil have opmærksomhed på internettet i dag, så bør du kraftigt overveje at kigge på SEO-tekster, og hvad de kan gøre for dig og din hjemmeside.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              SEO er en forkortelse for ”Search Engine Optimization”, som på dansk kaldes for ”søgemaskineoptimering”. Dette er en teknik, der bruges på nettet, når man gerne vil have sin hjemmeside til at ligge højt i søgeresultaterne. Kort sagt, så bruger vi søgemaskineoptimering til at sørge for, at hjemmesider kommer så hurtigt frem på forskellige ord, som folk søger på, som overhovedet muligt. Her prøver man altså at undersøge, hvilke søgeord, der bruges, og hvordan de rangerer således, at når de bruges, så vil den givne hjemmeside komme frem. Dette er en fantastisk teknik indenfor promoveringen af hjemmesider, fordi det kan gøres relativt simpelt, men samtidig også være, hvis gjort rigtigt, effektivt med en længerevarende effekt.

Hvad skal du være opmærksom på ved SEO?

Før i tiden, så var søgemaskineoptimering meget anderledes, og kan nærmest ikke sammenlignes med den teknik, som vi bruger i dag. Dette er fordi, at søgemaskinerne, som skulle vise hjemmesiderne i søgeresultaterne, var meget mindre kritiske – så længe der bare var nok visninger af samme søgeord på en side, så ville denne blive flyttet frem i søgeresultaterne. Dette er selvfølgelig ikke en god idé, og vi prøver i dag at undgå dette – det er ikke brugbart for kunderne, da teksterne bliver svære at læse, og søgemaskinerne kan i dag ignorere disse. Derfor skriver man i dag flydende tekster, som kan læses af både robotterne såvel som kunderne, og du kan da få flere hits på Google og lignende søgemaskiner.                                                                                                                                                Noget andet, som du bør vide er, at SEO-tekster bør opdateres ofte – dette er fordi, at søgemaskiner som Google, hele tiden bliver opdateret, så de bliver klogere. Mens dette sker, så kan de søgeord, som er relaterede til din hjemmeside også ændre sig, og dette betyder altså, at der skal være nogle til at skrive dine SEO-tekster. Du har måske vigtigere ting at se til, og derfor kan du, ligesom så mange andre, hyre en SEO-tekstforfatter, der kan tilbyde viden om emnet og kvalitet. Blandt andet kan du få skrevet SEO tekster af ITRoom, som tilbyder at lade dig fokusere på din virksomhed, mens de tager sig af din hjemmeside.

Vær altid på tæerne, når det kommer til SEO-tekster

Bare fordi, der er mange forskellige ting, som du skal holde øje med, når det kommer til søgemaskineoptimering, så betyder det ikke, at du bare kan få skrevet dine tekster, og så holde fri. Googles egen vejledning beskriver da også, hvordan du kan bruge andre teknikker til at få flere hits og komme højere op i søgeresultaterne. Blandt andet, så skal du sørge for, at andre websites linker til dit websites, da dette nærmest virker som en stemme på dit website. Dette betyder, at Googles algoritmer ser din hjemmeside som bekræftet af de andre, og du kan dermed bruge dette til din fordel, således at hjemmesiden bliver mere prominent i søgeresultaterne. Du bør samtidig også have en klar struktur af links og have indhold af høj kvalitet, hvis du gerne vil have det fulde udbytte af SEO.