Sådan optimerer du din arbejdseffektivitet

I dag er der stort fokus på SEO, og for rigtig mange handler det hele om at ligge øverst i Googles søgeresultater. Dog handler det ikke kun om at ligge øverst hos Google, hvis man gerne vil have en succesrig virksomhed. En succesrig virksomhed kommer sig af kombinationen mellem at gøre sig bemærket på Google, andre steder på internettet og i den virkelige verden. Her i denne artikel giver vi dig et par gode tips og tricks til, hvordan du og din virksomhed bliver bemærket andre steder end i Googles søgeresultater.

Virksomhedsmesser

Virksomhedsmesser er et glimrende sted at gøre sig bemærket – både blandt potentielle kunder, andre virksomheder og eventuelle samarbejdspartnere. Få dig en stand til din virksomhed på samtlige messer rundt om i landet. Så er du allerede godt på vej til at gøre din virksomhed mere kendt og bemærket.

Når du tager på virksomhedsmesser, er det vigtigt, at du gør meget ud af det. Sørg for at være entusiastisk og skabe en stand, som folk ikke kan undgå at bemærke. Derudover er det en god ide at have sådan noget som flyers, foldere, visitkort, kuglepenne med virksomhedens navn på og andre lignende ting klar til uddeling, så de personer, du snakker med under messen, kan huske dig og din virksomhed.

Du er ansigtet udadtil

Husk at du er ansigtet udadtil for din virksomhed, uanset om det er på messer, til møder med kunder og andre virksomheder eller i den almindelige dagligdag. Derfor er det vigtigt, at du altid ser ordentlig og professionel ud. Hvis du gør det, vil folk helt automatisk komme til at tænke bedre om den virksomhed, du repræsenterer.

Du skal derfor sørge for altid at være veltrimmet, både når det kommer til hår og skæg. Du kan benytte en Braun barbermaskine til barbering, da disse er kendt for et flot og præcist resultat. Derudover skal du være velklædt. Hvilket blandt andet vil sige, at dit tøj ikke må være beskidt eller for krøllet.

Gør dig bemærket blandt dine kunder

Under dette punkt er det umuligt ikke at komme omkring internettet. Denne gang er det dog ikke på Google, at du skal gøre dig bemærket, men på de sociale medier. De fleste mennesker, uanset deres alder, er nemlig til stede på de sociale medier dagen i dag. Derfor er det en god ide at sørge for, at din virksomhed kommer på LinkedIn, Facebook, Instagram mv. Hvis du gør en aktiv indsats på disse sider, kan du hurtigt blive bemærket. Et godt tip er at have konkurrencer i gang engang imellem. Dette fører nemlig til, at folk deler dit opslag og hermed også din virksomheds side, samtidig med at de får en smagsprøve på dit produkt eller ydelse.

Du kan også gøre din virksomhed bemærket andre steder end på de sociale medier. Sørg blandt andet for at være en del af gadebilledet enten fysisk eller i form af reklamer.