Alle virksomheder lever af sine kunder. Gamle såvel som nye. Ét af de steder hvor dine kunder kan finde frem til dig og dine ydelser er via søgemaskiner. Her er der naturligvis én spiller, som tager opmærksomheden fra alle de andre: Google. Du kan simpelthen ikke komme udenom giganten, da de står for langt størstedelen af søgetrafikken. Derfor er det vigtigt, at du arbejder med søgemaskineoptimering, således du får potentielt søgende kunder ind på din side i stedet for din konkurrent. Én ting er vigtigheden af SEO. Noget helt andet er, hvad det vigtigste aspekt er.

Mange ting spiller ind på god SEO, men især én ting er vigtig

Ligeså mange bureauer der findes, ligeså mange meninger om søgemaskineoptimering findes der. Er det eksterne eller interne links, som er vigtige? Måske er det godt indhold eller en hastighedsoptimering? Sagt på en anden måde er det utrolig svært at finde frem til lige præcis dét aspekt, som er det allervigtigste, når du har med SEO at gøre. Dog kan man jo lytte på, hvad Google har at sige. De siger det igen og igen. Godt og relevant indhold er det vigtigste, du overhovedet kan gøre i forhold til at komme højt op på Google. Desværre er det en ret simplificeret melding, da konkurrencen simpelthen er så hård, at du ofte har brug for de andre aspekter for at komme helt til tops. Med andre ord har du brug for en virksomhed, der virkeligt sætter sig ind i din situation.

Derfor er det vigtigt med en partner, du kan stole på

Fordi der netop er så mange aspekter i forhold til god SEO, har du brug for en dygtig samarbejdspartner – enten en freelance SEO konsulent, eller et decideret bureau.

Det kan være utrolig svært at navigere rundt i den store marketing-jungle. SEO er ikke en undtagelse. Alle kan jo i teorien kalde sig for eksperter, men hvordan ved man reelt set, om det blot er varm luft eller den ægte vare? Netop derfor har ordet ekspert også fået en lidt “negativ” klang.

Brug referencer som en indikation for kvalitet

Hvis vi alligevel skal bruge ordet, og du står og skal bruge en ekspert i online markedsføring, kan det være en god idé at undersøge, hvilke referencer konsulenten eller bureauet har.

Referencer kan også være et godt udgangspunkt, for at undersøge om der er et match mellem dig og din samarbejdspartner.

En anden approach man kan bruge, hvis man skal ud at udvælge en ny samarbejdspartner, er at man kan Google sig frem til essentielle keywords inden for ens niche, og derigennem tage kontakt til disse virksomheder, for at høre hvem der administrerer deres søgemaskineoptimering.

Netop disse virksomheder må nemlig gøre noget korrekt, eftersom de har opnået topplaceringer på essentielle og konkurrenceprægede søgeord inden for din niche, eller relateret til.